به گزارش پایگاه خبری خلیج پرس، مجید هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: ۱۵۷ مشاور کشوری برای اجراییسازی این بسته، آموزش خواهند دید.
وی با بیان اینکه در عصر کرونا بستر اصلی آموزشها از طریق فضای مجازی و شبکه شاد است اظهار کرد: علاوه بر آموزشهای مجازی، آموزشهای منزل محور و ارسال درسنامه نیز در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد و شبکه شاد نیز با پیگیریهای آموزش و پرورش استثنایی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه مناسبسازی شده است.
وی گفت: هم چنین برای دانشآموزان استثنایی که از داشتن وسایل ارتباطی هوشمند برای دسترسی به شبکه شاد محروم بودند از طریق مشارکت سازمان آموزش پرورش استثنایی و ادارات کل استانها وسیله ارتباطی هوشمند تهیه شد.
هداوند در ادامه اظهار کرد: جهت دسترسی معلمان و دانشآموزان به محتوای آموزشی استاندارد، ۸ هزار محتوای استاندارد تولید شده است که تاکنون ۶ هزار محتوا در کانالهای آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد بارگذاری شده است.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی با بیان برخی تفاوتهای آموزش و پرورش استثنایی با آموزش و پرورش عادی، گفت: آموزش و پرورش عادی از برنامه درس ملی بهره میگیرد و آموزش و پرورش استثنایی برنامه درسی انطباق یافته دارد.
وی گفت: نظام آموزشی آموزش و پرورش عادی ۴ دوره رسمی دارد و آموزش و پرورش استثنایی ۶ دوره رسمی دارد و دوره پیشدبستانی برای آموزش و پرورش استثنایی دورهای رسمی است و علاوه بر دورههای موجود در آموزش و پرورش عادی دورههای پیش حرفهای و حرفهای هم در آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد.
وی افزود: ارزیابی آموزش و پرورش عادی نتیجه محور است اما ارزیابی آموزش و پرورش استثنایی فرایند محور است و قوانین آموزش و پرورش استثنایی انعطاف بیشتری دارد.
هداوند در ادامه گفت: آموزش و پرورش عادی از کتابهای رسمی استفاده میکنند اما آموزش و پرورش استثنایی در کنار استفاده از کتابهای عادی برای دانشآموزان با هوشبهر عادی برای سایر دانشآموزان کتابهای ویژه دارد و ماهیت کار در آموزش و پرورش عادی حرفهای است و در آموزش و پرورش استثنایی، تخصصی و حرفهای است.
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به بسته مداخلات به هنگام طلایی اظهار کرد: این بسته با هدف پوشش حداکثری و مداخلات استاندارد و بهموقع اجرایی شد و آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان در اجرای این بسته پیشرو است.
هداوند در ادامه با اشاره به ۴ محور همکاری مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: اولین محور همکاری، برنامه سنجش آمادگی تحصیلی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان است، محور دوم، آموزش و پرورش دانشآموزان دیرآموز است که در سنجش بدو ورود به دبستان شناسایی میشوند ولی اقدامی روی آنها صورت نمیگیرد.
وی گفت: محور سوم همکاریهای مشترک، آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر است و محور چهارم توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری بهویژه بحث کلاس مرجع و معلم مرجع است.
وی در پایان تصریح کرد: هم چنین نوآموزان دارای نشانگان مشکلات ویژه یادگیری در طرح سنجش امسال شناسایی میشوند تا از طریق مداخلات به هنگام از افت تحصیلی آنان جلوگیری شود.
تدوین بسته شیوههای فرزندپروری برای والدین دانشآموزان استثنایی
به گزارش پایگاه خبری خلیج پرس، مجید هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: ۱۵۷ مشاور کشوری برای اجراییسازی این بسته، آموزش خواهند دید. وی با بیان اینکه در عصر کرونا بستر […]
- ارسال توسط : احسان فدائی
- 40 بازدید
- دیدگاهها برای تدوین بسته شیوههای فرزندپروری برای والدین دانشآموزان استثنایی بسته هستند











