تاریخ : شنبه, 29 آذر , 1404 Saturday, 20 December , 2025
4

سامانه معماری و شهرسازی تکریم ارباب رجوع را زیر سوال برده است

  • کد خبر : 40942
  • 08 شهریور 1400 - 3:23
سامانه معماری و شهرسازی تکریم ارباب رجوع را زیر سوال برده است

به گزارش خلیج پرس، میثم مظفر، پس از شنیدن گزارش رئیس سازمان فاوای شهرداری، افزود: سامانه معماری شهرسازی که یکی از اهداف آن فناوری تکریم ارباب رجوع به منظور ایجاد خدمات بدون منت و سریع است و به دور از اعمال سلیقه نیروی انسانی است، متأسفانه به خوبی عمل نشده و سامانه شهرسازی شهروندان و […]

به گزارش خلیج پرس، میثم مظفر، پس از شنیدن گزارش رئیس سازمان فاوای شهرداری، افزود: سامانه معماری شهرسازی که یکی از اهداف آن فناوری تکریم ارباب رجوع به منظور ایجاد خدمات بدون منت و سریع است و به دور از اعمال سلیقه نیروی انسانی است، متأسفانه به خوبی عمل نشده و سامانه شهرسازی شهروندان و مالکینی که می‌خواهد اقدام به نوسازی کنند، به شدت تکریم و کرامت انسانی را زیر سوال برده است.
وی ادامه داد: پیش از این سیستم شهروندان برای دریافت پروانه ساخت سه الی ۴ ماه زمان می‌گذاشتند، اما در حال حاضر هرچند سیستم هوشمند شده اما زمان به شدت افزایش یافته و گزارش‌های ۷ ماه، ۹ ماه و حتی یک ساله دارد.
مظفر تاکید کرد: فناوری در این دوره به جای کمک به خدمات رسانی تبدیل به مانع شده است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طراحی معماری سیستم در سامانه شهرسازی دچار اشکال جدی است، گفت: نیازمند تشکیل کارگروهی برای بازنگری در این زمینه هستیم.
وی با بیان اینکه فناوری بستری است برای کسب درآمد ابراز داشت: اما در کسب درآمد از تراکم مجاز و صدور پروانه ساخت یک گلوگاهی ایجاد شده که شهرداری را از کسب درآمد محروم کرده است.
مظفر افزود: یکی از راهکارهای کسب درآمد از فناوری داده کاوی است و تا جایی که من اطلاعات داریم در فاوا کمتر بر روی این کسب درآمد کار شده و فاوا با وجود کلان داده می‌تواند برای کسب درآمد، وارد دیتا ماینینگ شود.

لینک کوتاه : https://khalijpress.ir/?p=40942
  • ارسال توسط :
  • 44 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سامانه معماری و شهرسازی تکریم ارباب رجوع را زیر سوال برده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.