تاریخ : پنج شنبه, 27 آذر , 1404 Thursday, 18 December , 2025
1

افزایش اعتماد با راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات کسب و کارهای اینترنتی

  • کد خبر : 85348
  • 21 اسفند 1400 - 15:06
افزایش اعتماد با راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات کسب و کارهای اینترنتی

به گزارش خبرنگار قضایی خلیج پرس، امین حسین رحیمی روز شنبه در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی و داوری جمعی بر خط، افزود: یکی از مشکلاتی که مردم در خریدهای اینترنتی با آن مواجه هستند، اختلافی است که ممکن است میان خریدار و فروشنده به وجود آید. وی […]

به گزارش خبرنگار قضایی خلیج پرس، امین حسین رحیمی روز شنبه در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی و داوری جمعی بر خط، افزود: یکی از مشکلاتی که مردم در خریدهای اینترنتی با آن مواجه هستند، اختلافی است که ممکن است میان خریدار و فروشنده به وجود آید.
وی ادامه داد: ممکن است کالای خریداری شده با کالای ارسالی برای خریدار مطابقت نداشته باشد یا مشتری مدعی تقلب و گرانفروشی باشد.
رحیمی اضافه کرد: رویه معمول، شکایت در تعزیرات و مراجع قضایی است اما این روش‌ها هزینه و زمان زیادی دارد و با راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی، زمان و هزینه طرح شکایات کاسته می شود و از سوی دیگر اعتماد سازی به کسب و کارهای اینترنتی افزایش می یابد.
وزیر دادگستری گفت: رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی از طریق داوری حل و فصل می‌شود و معمولا با رضایتمندی بیشتری همراه است همچنین همه فرایندهای این شکایت‌ها از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.  
وی درباره ضمانت اجرای آرای صادره افزود: خریدار (شاکی) می‌تواند از طریق مراجع قضایی اجرای رأی را پیگیری کند همچنین ضمانت اجرای بالاتر این است که مجوز فروش مجازی کسب و کار طرف شکایت توسط وزارت صمت باطل شود. 

لینک کوتاه : https://khalijpress.ir/?p=85348
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای افزایش اعتماد با راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات کسب و کارهای اینترنتی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.