تاریخ : چهارشنبه, 26 آذر , 1404 Wednesday, 17 December , 2025
0

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مرکز فرماندهی برنامه‌ریزی درسی است

  • کد خبر : 94550
  • 17 فروردین 1401 - 13:50
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مرکز فرماندهی برنامه‌ریزی درسی است

به گزارش گروه جامعه خلیج پرس از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در دیدار با همکاران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تاکید بر ماموریت‌های این سازمان در تحقق اهداف تربیتی نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: فعالیت‌های این سازمان در ابعاد مختلف از جمله «تولید محتوای برنامه درسی»، «‌ارائه معیارهای طراحی محیط تربیتی»، […]

به گزارش گروه جامعه خلیج پرس از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در دیدار با همکاران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تاکید بر ماموریت‌های این سازمان در تحقق اهداف تربیتی نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: فعالیت‌های این سازمان در ابعاد مختلف از جمله «تولید محتوای برنامه درسی»، «‌ارائه معیارهای طراحی محیط تربیتی»، «مواد و محصولات آموزشی» و …  نقش و اهمیت بسیار مهمی دارد.
وی افزود: برنامه‌ریزی درسی شامل مبانی، اهداف، ‌روش‌های اجرا، ‌محتوای درسی و ارزشیابی امری بسیار سخت و زمان‌بر است و انتظارات جامعه از سازمان پژوهش بسیار زیاد است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این سازمان به عنوان یک مرکز فرماندهی برنامه درسی حتی زمان و فضا را نیز باید برنامه‌ریزی کند و در این راستا لازم است زمینه مشارکت و تعامل سازمان پژوهش با همه‌ بخش‌های وزارت آموزش و همه‌ ارکان تعلیم و تربیت فراهم شود.
نوری در پایان ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، در خصوص درج رمزینه پاسخ سریع در کتاب‌های درسی،گفت: علاوه براین، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باید برای تقویت و رونق‌بخشی جشنواره‌های فیلم رشد و تولید محتوای الکترونیک نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.
در ادامه این نشست حجت السلام والمسلمین علی لطیفی رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، با اشاره به شعار سال جدید بر عزم این سازمان برای ایجاد امید، ‌روشنگری، ‌جهاد تبیین، تحول در برنامه درسی و روش‌های یادگیری و یاددهی تأکید کرد.

لینک کوتاه : https://khalijpress.ir/?p=94550
  • ارسال توسط :
  • 32 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مرکز فرماندهی برنامه‌ریزی درسی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.