تاریخ : یکشنبه, 21 اردیبهشت , 1404 Sunday, 11 May , 2025
1

دانش‌آموزان مهارت‌های پژوهشی بیاموزند

  • کد خبر : 126184
  • 22 تیر 1401 - 15:19
دانش‌آموزان مهارت‌های پژوهشی بیاموزند

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خلیج پرس، علیرضا کریمیان روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی سلول‌های بنیادی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: شهر تهران ۱۹ منطقه آموزش و پرورش و ۱۹ پژوهشسرای دانش آموزی دارد. وی ادامه داد: باید از فرصت پژوهشسراهای دانش آموزی نهایت استفاده را ببریم و ترتیبی داده شود […]

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خلیج پرس، علیرضا کریمیان روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی سلول‌های بنیادی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: شهر تهران ۱۹ منطقه آموزش و پرورش و ۱۹ پژوهشسرای دانش آموزی دارد.
وی ادامه داد: باید از فرصت پژوهشسراهای دانش آموزی نهایت استفاده را ببریم و ترتیبی داده شود که با  یک تقسیم کار مناسب شاهد شکوفایی استعدادها باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: شناخت استعدادهای دانش آموزان اهمیت بسیاری دارد و باید در مسیر تعالی قرار گیرد و استعداد برتر شناسایی و  امکان شناخت دانش‌آموزان فراهم شود.
کریمیان با تاکید بر اینکه باید فرصت‌های آموزشی برای دانش آموزان فراهم شود، یادآور شد: باید ساماندهی مناسبی صورت گیرد تا دانش آموزان در فضای مشارکت سازنده استعداد خود را شکوفا کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: دانش آموز با استعداد نیازمند مشاوره فردی است و وظیفه ما حمایت از آنها است؛ در این راستا، پژوهش‌های فردی و گروهی را باید مورد حمایت قرار دهیم.
وی افزود: همه شرایط برای گسترش و اشاعه فرهنگ پژوهش مهیا است و استعدادهای دانش آموزان را باید آرام آرام در مدرسه بشناسیم.
کریمیان اضافه کرد: نتایج پژوهش باید به کار بیاید و زمینه‌ای برای حضور در انجمن و مراکز نخبگانی فراهم و از این ظرفیت‌ها استفاده شود.
حضور دانش‌آموزان در پژوهشسراها یک پدیده تربیتی استمعاون آموزش متوسطه منطقه ۹ آموزش و پرورش شهر تهران گفت: حضور دانش‌آموزان در پژوهشسراها یک پدیده تربیتی است.
حمید رضا غنی پور افزود: جذب ۱۵ هزار نفر مخاطب در پژوهشسرای رازی بسیار قابل افتخار است. پس از گذشت یک دهه تلاش مکرر مسئولان، پژوهشسراها در اختیار ما قرار گرفته‌اند.
معاون آموزش متوسطه منطقه ۹ آموزش و پرورش شهر تهران گفت:  در منطقه ۹ آموزش و پرورش مبنای ما استفاده از گروه های آموزشی و پژوهشسراست.
غنی پور ادامه داد: دانش آموزان تعیین کننده توسعه پایدار هستند که با کارهای میدانی پژوهشی می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.
معلم پژوهنده دانش آموز پرسشگر پرورش می‌دهدعضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: معلم پژوهنده می‌تواند دانش آموزان پرسشگر پرورش دهد.سوفیا زارع اظهار داشت: وقتی در ارتباط با پژوهش صحبت می‌شود در ابتدا باید این واژه تعریف شود؛ پژوهش از نظر عام به معنای جست و جو گری و در سطح دیگر پژوهش دانش‌آموزی است.
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: وقتی پژوهش در سطح دانش‌آموزی مطرح می‌شود، باید قدرت تحلیل دانش آموزان را سنجید؛ در واقع هدف تقویت ذهن‌هایی است که جهت پرسشگری دارند.
زارع ادامه داد:  انتظار نمی‌رود دانش‌آموزان پژوهش‌های بزرگ را رقم بزنند اما باید ذهن آنها را با مسئله محوری آشنا کرد.
وی با بیان اینکه دانش‌آموز باید دارای تفکر پژوهشی باشند گفت: تقویت ذهن پرسشگر در دانش‌آموزان جز با انگیزه دادن به معلمان میسر نمی‌شود.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: باید دوره های توانمندی برای معلمان ایجاد  شود تا معلم پژوهنده پرورش یابد و در کلاس درس بتواند با پرسش و پاسخ ذهن دانش آموزان برای اهداف آماده کند.

لینک کوتاه : https://khalijpress.ir/?p=126184
  • ارسال توسط :
  • 32 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دانش‌آموزان مهارت‌های پژوهشی بیاموزند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.