به گزارش خلیج پرس از آموزش و پرورش، مهدی فیاضی که به منظور شرکت در «سمینار دگرگونی آموزش در پسا کرونا» عازم پاریس شده است، اظهار کرد: اعتبار یونسکو در ایران مخدوش شده است و این تصور وجود دارد که در تمام اجلاسیههای یونسکو فقط و فقط الزاماً به موضوع۲۰۳۰ پرداخته میشود؛ سمینار پاریس با موضوع «دگرگونی آموزش در پسا کرونا» است و در بخش کوتاهی از آن که با موضوع اجرای سند۲۰۳۰ برگزار میشود، کشورها الزامی به شرکت در آن ندارند و جمهوری اسلامی ایران شرکت نخواهد کرد و دلیل آن را مخاطرات یکپارچهسازی فرهنگی جهانی با غلبه کردن فرهنگ اباحهگری عنوان خواهد کرد.
وی افزود: در خصوص سمینار پاریس که از ۷ تا ۹ تیرماه و با مدیریت یونسکو برگزار میشود، اظهارکرد: هر سال در مهرماه، اجلاس سران کشورها با حضور روسای جمهور، نخست وزیران کشورها در سازمان ملل و در نیویورک برگزار میشود و همایشی جانبی و تخصصی به موازات اجلاس سران توسط سازمان یونسکو در نیویورک برگزار میشود و امسال به دلیل وقایع جهانی ناشی از کرونا و پس از ۲سال عدم برگزاری حضوری اجلاس سران، سمینار جانبی با موضوع «دگرگونی آموزش در پسا کرونا» در نیویورک برگزار خواهدشد که ۳پیش سمینار مجازی؛ بانکوک، قطر و پیش سمینار حضوری ۷تا ۹تیرماه پاریس با حضور۱۰۰وزیر و ۵۰ هیئت وزارتخانههای آموزش و پرورش و علوم کشورها، دستاوردها و ایدههای خود را در موضوع «دگرگونی آموزش در پسا کرونا» اعلام مینمایند تا سمینار اصلی غنیتر شود؛ لذا در سمینار پاریس هیچ سندی مصوب نمیشود، بلکه تجمیع گزارشات حضّار، خروجی و محصول علمی این سمینار است.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: مسئول برگزاری پیش سمینارها و سمینار اصلی واحد آموزشی و فرهنگی سازمان ملل، سازمان یونسکو است، اما اعتبار یونسکو در ایران مخدوش شده است و این تصور وجود دارد که در تمام اجلاسیههای یونسکو فقط و فقط الزاماً به موضوع ۲۰۳۰پرداخته میشود.
فیاضی اظهار کرد: یونسکو از سال ۲۰۱۵ که دستورکار «توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰» را تصویب و توصیه به اجرا کرد، همواره در اجلاسیههای جدید که مبتنی بر چندین موضوع اصلی جدید است مجدداً مواردی از موضوع توسعه پایدار را نیز در قسمتی از دستور جلسه میگنجاند و هیچ کشوری هم الزام ندارد که حتما به آن بپردازد.
وی در خصوص شرکت در این سمینار افزود: جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی صندلی خالی و خودانزوایی جهانی را در راستای آمال تحریمگران میداند و سمینارها و رویدادها و تریبونهای مختلف جهانی را زمینهای مغتنم برای دیپلماسی فراگیر و کنشگرانه در جهت اعلان گفتمان انسانی و اسلامی خود و فرصتی برای ترسیم همکاریهای دوجانبه با کشورهای مختلف مبتنی بر منافع ملی و زمینهای برای روشنگری بابت مخاطرات جهانیسازی گفتمان لیبرال سکولار میداند و دولت سیزدهم هم تلاش دارد تا خودتحقیری مراکز و نهادهای آموزشی داخلی و تسلیم محض و صرفاً وارداتچی بودن بینالمللی در موضوعات آموزشی را به «تعامل آموزشی و الهام بخشی تربیتی بین المللی» تبدیل کند.
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور در ادامه خاطر نشان کرد: اصل حضور، محورسخنرانیها و مذاکرات کاری دوجانبه با هیئتهای کشورها برای «پیش سمینار پاریس با موضوع دگرگونی آموزشی در پساکرونا» در نشستهای مدیریتی و نخبگانی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و هیاتی از مدیران ارشد وزارتخانههای آموزش و پرورش، علوم و امورخارجه به این سمینار اعزام میشوند، تا در۵سخنرانی و چندین نشست دو و چند جانبه اهداف مذکور را دنبال کنند و در موضوعات جانبی مرتبط با محورهای اختلافی سند۲۰۳۰مشارکت نکنند و دلیل آن را مخاطرات یکپارچهسازی فرهنگی جهانی با غلبه نمودن فرهنگ اباحهگری عنوان خواهد کرد.
دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خودانزوایی جهانی در راستای آمال تحریمگران نیست
به گزارش خلیج پرس از آموزش و پرورش، مهدی فیاضی که به منظور شرکت در «سمینار دگرگونی آموزش در پسا کرونا» عازم پاریس شده است، اظهار کرد: اعتبار یونسکو در ایران مخدوش شده است و این تصور وجود دارد که در تمام اجلاسیههای یونسکو فقط و فقط الزاماً به موضوع۲۰۳۰ پرداخته میشود؛ سمینار پاریس با […]
- ارسال توسط : احسان فدائی
- 25 بازدید
- دیدگاهها برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خودانزوایی جهانی در راستای آمال تحریمگران نیست بسته هستند