تاریخ : چهارشنبه, 26 آذر , 1404 Wednesday, 17 December , 2025
2

افزایش اثربخشی برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی با رویکرد شناختی

  • کد خبر : 130030
  • 04 مرداد 1401 - 11:19
افزایش اثربخشی برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی با رویکرد شناختی

 به گزارش خلیج پرس از وزارت آموزش‌وپرورش، حمید طریفی حسینی در جلسه اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی هدف از این همکاری فی‌مابین را توسعه سرمایه شناختی کشور و توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با ارزیابی، ارتقاء و توان‌بخشی نوآموزان و […]

 به گزارش خلیج پرس از وزارت آموزش‌وپرورش، حمید طریفی حسینی در جلسه اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی هدف از این همکاری فی‌مابین را توسعه سرمایه شناختی کشور و توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با ارزیابی، ارتقاء و توان‌بخشی نوآموزان و دانش آموزان مدارس سراسر کشور و ساماندهی زیست‌بوم علوم و فناوری‌های شناختی در حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی کشور عنوان کرد.
 وی با بیان اینکه آمادگی داریم در ایجاد کارگروه مشترک توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در زیرمجموعه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی همکاری کنیم، افزود: تجهیز و راه‌اندازی مراکز جامع ارزیابی، تشخیص و توان‌بخشی برای ارزیابی و مداخله‌ به‌هنگام در سراسر مناطق کشور از دیگر موضوع‌های موردتفاهم است.
طریفی حسینی اظهارکرد: در ساخت، اعتباریابی و هنجاریابی ابزارهای غربالگری و تشخیصی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدو ورود و دبستان و پیش‌دبستان و دیگر مقاطع تحصیلی آماده همکاری هستیم.
رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی درباره اجرایی‌سازی این تفاهم‌نامه افزود: از دیگر موضوع‌های موردتفاهم، همکاری در زمینه طراحی، ساخت و اعتباربخشی ابزارهای تشخیصی و مداخله‌ای مبتنی بر علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد کارگروه‌های مشترک تشخیصی و آموزشی مطابق با شیوه‌نامه اجرایی و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی مشترک است.
 وی اظهار کرد: همکاری در تولید و انتشار منابع علمی ازجمله مقاله، کتاب، نشریه و…، شناسایی دانش‌آموزان مستعد، همچنین دارای نیاز ویژه با هدف بهره‌برداری این دانش‌آموزان از خدمات آموزشی و امکانات آموزشی مورد حمایت ستاد، برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌های علمی و پژوهشی و تبادل اطلاعات در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوری‌های مرتبط با علوم شناختی و یادگیری از دیگر موضوع‌های تفاهم‌نامه است.
 در این نشست، جهت تسریع  در روند اجرایی تفاهم‌نامه، کمیته مشترک با حضور نمایندگان طرفین معرفی و مسئولان پیگیری این تفاهم‌نامه نیز تعیین شدند.

لینک کوتاه : https://khalijpress.ir/?p=130030
  • ارسال توسط :
  • 46 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای افزایش اثربخشی برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی با رویکرد شناختی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.