تاریخ : پنج شنبه, 27 آذر , 1404 Thursday, 18 December , 2025
2

برپایی ۱۶پایگاه تابستانی برای دانش آموزان با نیاز ویژه درکردستان

  • کد خبر : 219753
  • 10 تیر 1402 - 19:58
برپایی ۱۶پایگاه تابستانی برای دانش آموزان با نیاز ویژه درکردستان

به گزارش خلیج پرس، طالب محمدی اظهار کرد: رویکرد اصلی در فعالیت‌های تابستانی آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار «دانش آموز پویا، تعالی، توانایی و فردایی بهتر در سایه تدبر و بصیرت قرآنی» است. وی با بیان اینکه تابستان امسال ۱۶ پایگاه به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در […]

به گزارش خلیج پرس، طالب محمدی اظهار کرد: رویکرد اصلی در فعالیت‌های تابستانی آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار «دانش آموز پویا، تعالی، توانایی و فردایی بهتر در سایه تدبر و بصیرت قرآنی» است.
وی با بیان اینکه تابستان امسال ۱۶ پایگاه به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در سالن‌های ورزشی ادارات استان دایر شده است، گفت: فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت تا ۲۰ شهریور ماه جاری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: تاکنون ۵۷۴ دانش آموز دختر و پسر از طریق سامانه «نورینو» برای شرکت در پایگاه‌های تابستانی ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۴۰۱ نفر علاقمند به فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و ۱۷۳ نفر نیز متقاضی فعالیت‌های ورزشی هستند.
وی اضافه کرد: در این پایگاه‌ها ۴۰ رشته ورزشی، دینی، هنری، مشاغل و برنامه‌های فوق برنامه آموزشی به صورت حضوری و مجازی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می‌شود.
محمدی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها و مهارت‌های دانش آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان است.
وی هدف از برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت را تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیت‌های ورزشی فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی و آموزشی اعلام کرد و گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان، فرصت‌های بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه جانبه آنان را در پی خواهد داشت.
رئیس آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش و پرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند، اظهار کرد: با توجه به تنوع استعدادها، علایق، نیازها و اقتضائات این دانش آموزان، آموزش و پرورش نیازمند همکاری سایر نهادها است.
وی اطلاع رسانی و همفکری با اولیای دانش آموزان، برنامه ریزی دقیق و منسجم در تمام فعالیت‌ها، فراهم کردن زمینه حضور بانشاط دانش آموزان و بکارگیری مربیان متخصص و علاقمند را از انتظارات آموزش و پرورش استثنایی از عوامل اجرایی پایگاه‌های فعالیت تابستانی اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://khalijpress.ir/?p=219753
  • ارسال توسط :
  • 14 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای برپایی ۱۶پایگاه تابستانی برای دانش آموزان با نیاز ویژه درکردستان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.