تاریخ : سه شنبه, 25 آذر , 1404 Tuesday, 16 December , 2025
1

برگزاری همایش‌های تجاری در جذب سرمایه‌گذار تاثیرگذار است

  • کد خبر : 270176
  • 09 آذر 1402 - 19:54
برگزاری همایش‌های تجاری در جذب سرمایه‌گذار تاثیرگذار
است

به گزارش خبرنگار خلیج پرس، بختیار خلیقی عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش معرفی برندهای صنعتی استان کردستان، اظهار داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه تنگاتنگ و ضروری‌است و ارتباط این دو حوزه بستر توسعه و پیشرفت و برندسازی را در بحث صنایع استان فراهم می‌کند. وی افزود: پتانسیل‌های خوبی در استان در بحث […]

به گزارش خبرنگار خلیج پرس، بختیار خلیقی عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش معرفی برندهای صنعتی استان کردستان، اظهار داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه تنگاتنگ و ضروری‌است و ارتباط این دو حوزه بستر توسعه و پیشرفت و برندسازی را در بحث صنایع استان فراهم می‌کند.
وی افزود: پتانسیل‌های خوبی در استان در بحث صنایع شیمیایی، صنایع روشنایی، داروی، گیاهی، لوازم خانگی، غذایی، لبنی، محصولات پتروشیمی، صنایع معدنی و فرش داریم و صاحب برند هستیم، ولی متأسفانه در سطح کشور معرفی نشده‌اند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کردستان در حال حرکت به سمت صنعتی شدن است و متأسفانه به شدت کمبود زمین صنعتی برای امر سرمایه گذاری داریم و انتظار می‌رود در این همایش مشکلات و نیازهای صنعتی و تولیدی بازگو شود.
خلیقی با اشاره به اینکه معرفی استان به عنوان استان صنعتی با توجه به ظرفیت‌های موجود آن ضروری است، اظهار داشت: استان کردستان یک‌هزار و ۲۷ واحد صنعتی دارد که ۱۵ درصد آن یعنی معادل ۱۳۱ واحد صنعتی غیر فعال است و با توجه به نهضت فعال‌سازی واحدهای راکد خوشبختانه به همراه شهرک صنعتی تاکنون ۲۶ واحد راکد فعال‌سازی شده است.
وی افزود: عزم مسؤولان استان فعال‌سازی واحدهای غیر فعال بوده و یکی از واحدهایی که راکد بود، کارخانه ذوب آهن سابق قروه است که با شرکت «برسم لعل» احیا می‌شود و انتظار می‌رود اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر را در شهرستان قروه با سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در زمینه فرو منگنز، سیلیسوس منگنز و زنجیره فولاد داشته باشد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در زمینه برندسازی از مجموعه هزار و ۲۷ واحد صنعتی ۲۲۰ واحد آمادگی ثبت برند دارند و همچنین در زمینه واحدهای صنعتی بهره‌مند از برند یا اسامی تجاری ۱۵۰ واحد داریم.
خلیقی یادآور شد: در سال جاری خوشبختانه با توجه به جامعه هدف ۹۰ هزار نفری و پتانسیل خوب در زمینه تولید فرش دستبافت یک پود سنندج و فرش آهنین بیجار برند جهانی دریافت کرده‌ایم.
وی ادامه داد: ۷۰ درصد لامپ کشور در بانه ساخته می‌شود و به قطب تولید لامپ تبدیل شده‌ایم و در خصوص لوازم خانگی خرد هم در کشور حرفی برای گفتن داریم اما آنگونه که باید برندهای کردستان در کشور معرفی نشده‌اند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۱۱ واحد صنعتی لوازم خانگی در بانه فعال بوده و همچنین ۵ طرح با پیشرفت ۶۰ و سه طرح نیز با پیشرفت ۳۰ درصد در دست اجرا است.
خلیقی اظهار داشت: همچنین در بحث تولید لامپ کم مصرف ۶ واحد فعال داریم و ۳ طرح با ۶۰ درصد پیشرفت و یک طرح با ۲۰ درصد پیشرفت در دست اجرا است.
وی افزود: در حال حاضر تولید کنندگان در خصوص ثبت سفارش و تأمین ارز با مشکل روبرو هستند و باید با برگزاری چنین همایش‌هایی مسئولان را مجاب به همکاری بیشتر با واحدهای تولیدی و صنعتی استان کنیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه باید پتانسیل‌های استان را به کشور و جهان معرفی کنیم، گفت: کردستان رتبه اول تولید گندم، در زمینه توت فرنگی رتبه اول، سیب زمینی رتبه پنجم، صنایع معدنی رتبه ۵ کشور و همچنین در حوزه معادن پنجمین استان معدنی کشور است.

لینک کوتاه : https://khalijpress.ir/?p=270176
  • ارسال توسط :
  • 12 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری همایش‌های تجاری در جذب سرمایه‌گذار تاثیرگذار است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.