طالب محمدی در گفتوگو با خبرنگار خلیج پرس؛ با تبریک فرارسیدن اول اردیبهشت ماه روز ملی گفتاردرمانی، اظهار کرد: دانشآموزان با نیاز ویژه دارای آسیب شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، اتیسم، چند معلولیتی و دارای اختلالات یادگیری نسبت به سایر گروهها نیازمند مداخلات بیشتری در حوزه اختلالات گفتاری هستند.
وی گفت: اول اردیبهشتماه در تقویم رسمی ایران، سالروز بزرگداشت استاد سخن، سعدی شیرازی است که بهعنوان روز ملی گفتاردرمانی انتخاب شده است و این روز فرصت مغتنمی است برای پرداختن و توجه به اهمیت زبان و گفتار و قدردانی از زحمات گفتار درمانانی است که به افراد دارای اختلالات گفتاری کمک شایانی میکنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه رشد گفتار و زبان بر عزت نفس، دستاوردهای تحصیلی و فرصتهای آینده کودک بسیار تأثیر گذار است، افزود: ۱۱ نیروی گفتار درمانگر در آموزش و پرورش استثنایی استان مداخلات لازم رابرای دانشآموزان با نیازهای ویژه انجام میدهند.
وی با بیان اینکه کودکانی که از اختلالات گفتار و زبان رنج میبرند گفتار و کلمات را نمیتوانند روان ادا کنند و انتقال پیام به دیگران برای آنان دشوار است، افزود: گفتار درمانی روشی درمانی است که گفتار کودک و توانایی او را در درک و استفاده از زبان حتی در ارتباط غیر کلامی را بهبود می بخشد، وبا تشخیص و درمان زود هنگام از دوران کودکی میتوان به رفع کامل اغلب اختلالات گفتار و زبان کمک کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: عدم اطلاع رسانی به موقع و دقیق از سوی خانواده به مدارس موجب پنهان ماندن این اختلال در کودک و به مخاطره افتادن روابط فردی و اجتماعی کودک میشود.
محمدی تصریح کرد: اولیا بااطلاع رسانی به موقع به معلمان و مدیران مدارس نقش بسزایی در کاهش و رفع این اختلال در کودک ایفا میکنند، چنانچه این اختلال در زمان مناسب شناسایی و پیشگیری نشود، علاوه بر ایجاد مشکلات درسی، تحصیلی و ارتباطی در مدرسه، جایگاه شغلی، اجتماعی و مهارتی آنان در آینده نیز دچار مشکل و خسارت جبران ناپذیری میشود.
وی در ادامه روز ملی گفتار درمانی که نقطه عطف همدلی و همراهی گفتار درمانگران برای آینده ارتباطات بشری است را به تمامی کارشناسان و فعالان حوزه گفتاردرمانی آموزش و پرورش استثنایی استان تبریک عرض نموده، برای تمامی همکاران سختکوش، فهیم و دلسوز این حوزه آرزوی پیشرفت و بهروزی کرد.
برنامه آموزشی زودهنگام عامل اثر بخش در بهبود اختلالات ارتباطی است
طالب محمدی در گفتوگو با خبرنگار خلیج پرس؛ با تبریک فرارسیدن اول اردیبهشت ماه روز ملی گفتاردرمانی، اظهار کرد: دانشآموزان با نیاز ویژه دارای آسیب شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، اتیسم، چند معلولیتی و دارای اختلالات یادگیری نسبت به سایر گروهها نیازمند مداخلات بیشتری در حوزه اختلالات گفتاری هستند. وی گفت: اول اردیبهشتماه در تقویم رسمی […]
- ارسال توسط : بهاره واحدی
- 7 بازدید
- دیدگاهها برای برنامه آموزشی زودهنگام عامل اثر بخش در بهبود اختلالات ارتباطی است بسته هستند










