طالب محمدی در گفتوگو با خبرنگار خلیج پرس اظهار کرد: ۸۹ دانشآموز متقاضی جهش در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون هوش و بررسی روانشناختی صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه بالاتر را کسب میکنند.
محمدی با اشاره به اینکه ارزیابی دانشآموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب و متخصص انجام شد، افزود: چهار پایگاه تخصصی در شهرستانهای سنندج، قروه، سقز و کامیاران برای اجرای برنامه جهش در استان اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شوند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت میکنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر میروند. وی عنوان کرد: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایههای اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم انجام شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده میشود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامههای درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایینتر طی کنند.
محمدی تصریح کرد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانوادهها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید تواناییهای فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیمگیری کنند.
وی با بیان اینکه اغلب صاحب نظران تعلیم و تربیت موافق جهش تحصیلی بی رویه کارشناسی نیستند، از والدین تقاضا کرد با در نظر گرفتن تأثیرات ذهنی و روانی جهش تحصیلی بر رشد و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان تصمیم گیری مناسبی داشته باشند.
محمدی در ادامه با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: ۱۸۹ نفر دانش آموز متقاضی جهش در آزمون هوش شرکت کردند که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب کردند.
۸۹ دانشآموز دوره ابتدایی در کردستان متقاضی جهش تحصیلی شدند
طالب محمدی در گفتوگو با خبرنگار خلیج پرس اظهار کرد: ۸۹ دانشآموز متقاضی جهش در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون هوش و بررسی روانشناختی صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه بالاتر را کسب میکنند. محمدی با اشاره به اینکه ارزیابی دانشآموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب و متخصص انجام شد، افزود: چهار پایگاه […]
- ارسال توسط : بهاره واحدی
- 12 بازدید
- دیدگاهها برای ۸۹ دانشآموز دوره ابتدایی در کردستان متقاضی جهش تحصیلی شدند بسته هستند











