تاریخ : شنبه, 4 مرداد , 1404 Saturday, 26 July , 2025
0

برنامه ملی مداخله توانبخشی خانواده محور در کردستان اجرامی‌شود

  • کد خبر : 349721
  • 09 مرداد 1403 - 19:53
برنامه ملی مداخله توانبخشی خانواده محور در کردستان اجرامی‌شود

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خلیج پرس با اشاره به اهمیت اجرای برنامه ملی توانبخشی خانواده محور در ارائه خدمات مداخله‌ای بهنگام و توان بخشی به نوآموزان اظهار کرد: مرحله اول برنامه مداخله توانبخشی با محوریت خانواده برای والدین کودکان و نوآموزان شناسایی شده در برنامه ملی سنجش (از مهرماه ۱۴۰۲ تا کنون) در […]

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خلیج پرس با اشاره به اهمیت اجرای برنامه ملی توانبخشی خانواده محور در ارائه خدمات مداخله‌ای بهنگام و توان بخشی به نوآموزان اظهار کرد: مرحله اول برنامه مداخله توانبخشی با محوریت خانواده برای والدین کودکان و نوآموزان شناسایی شده در برنامه ملی سنجش (از مهرماه ۱۴۰۲ تا کنون) در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی استان آغاز شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: این برنامه با شناسایی نوآموزان با نیازهای ویژه از طریق سنجش در مراکز جامع آغاز وبا توجیه و ثبت نام والدین و دانش آموزان در سامانه توانبخشی ادامه می‌یابد.
وی افزود: اعلام زمان جلسات به والدین، حضور آنان در مراکز، ارزیابی تخصصی نوآموزان و اعلام به خانواده‌ها و برگزاری مستمر جلسات حضوری و غیرحضوری از اقدامات بعدی انجام گرفته در راستای تحقق این برنامه در مراکز است.

محمدی با محوری برشمردن آموزش و مشارکت خانواده در ارائه خدمات توانبخشی به کودکان افزود: طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گام بعدی اجرای این برنامه گروه‌های سنی بالاتر مد نظر قرار می‌گیرند و این برنامه برای تمامی خانواده‌های نوآموزان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اجرایی می‌شود.
وی آگاه سازی خانواده‌ها از مشکلات و اختلالات فرزندان خود، شناخت مداخلات توان بخشی، مشارکت فعال در مداخلات توان بخشی و آشنایی با سیستم‌های حمایتی درون و برون سازمانی را از اهداف اجرای این برنامه برشمرد.

محمدی تصریح کرد: خدمات توانبخشی و مداخلات آموزشی و درمانی به صورت حضوری و غیرحضوری و به دو شیوه انفرادی و گروهی در مراکز جامع سنجش، آموزش وتوانبخشی ارائه می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش بینی نیازهای آنها شروع می‌شود و خدمت به آنان موهبتی الهی، ارزشمند و ماندگاراست.

وی با تأکید برتوسعه مشارکت اولیا در آموزش و پرورش به عنوان امری مهم و اجتناب ناپذیر تصریح کرد: سیستم آموزش مدارس با نیازهای ویژه بر مبنای مشارکت‌های عمومی طراحی شده است.
وی گفت: حضور اولیا و مشارکت آن‌ها در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینه‌ساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

لینک کوتاه : https://khalijpress.ir/?p=349721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.