تاریخ : پنج شنبه, 27 آذر , 1404 Thursday, 18 December , 2025
0

خانی: معلمان بدون زنگ تفریح تجسم ایثار در آموزش و پرورش استثنایی هستند

  • کد خبر : 475622
  • 26 آبان 1404 - 20:25
خانی: معلمان بدون زنگ تفریح تجسم ایثار در آموزش و پرورش استثنایی هستند

به گزارش خبرنگار خلیج پرس، اقبال خانی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری دوره دو روزه تخصصی رویکردهای نوین ارزیابی و مداخلات اختلالات یادگیری، با اشاره به جایگاه این معلمان، از آنان به عنوان نماد ایثار و تلاش بی‌وقفه یاد کرد و ضرورت حمایت و توانمندسازی نیروهای آموزشی را مورد تأکید قرار داد. وی […]

به گزارش خبرنگار خلیج پرس، اقبال خانی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری دوره دو روزه تخصصی رویکردهای نوین ارزیابی و مداخلات اختلالات یادگیری، با اشاره به جایگاه این معلمان، از آنان به عنوان نماد ایثار و تلاش بی‌وقفه یاد کرد و ضرورت حمایت و توانمندسازی نیروهای آموزشی را مورد تأکید قرار داد.
وی افزود: این دوره دو روزه با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت‌های تخصصی ۱۲۷ نفر از نیروهای مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی و نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی استان در سالن جلسات اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.
خانی گفت: توانمندسازی نیروهای آموزشی یکی از اولویت‌های کلیدی و راهبردهای محوری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است و دو تا سه برنامه تخصصی در چارچوب برنامه‌های کلان سازمان به‌طور اختصاصی به مراکز جامع سنجش اختصاص یافته است.
سنجش سلامت و ارزیابی نوآموزان
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به برنامه ملی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در استان، افزود: از ۲۵ هزار و ۶۰۸ نوآموز، ۶۱۰ نفر دیرآموز تشخیص داده شدند و ۱۵۳ نفر به مدارس استثنایی ارجاع شدند.
وی تصریح کرد: این اقدامات نیازمند حمایت همه‌جانبه در سطوح تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت است تا اهداف آموزشی به بهترین شکل محقق شوند.
همکاری با نهادها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها
خانی بر ضرورت همکاری و استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مرتبط و ارگان‌های ذی‌ربط تأکید کرد و گفت: مدیران باید مفاد برنامه‌ها را با توجه به بودجه‌بندی‌ها و تدابیر عملیاتی به تمامی نیروهای اجرایی تبیین کنند.
وی همچنین تخصصی‌سازی فضاهای آموزشی و اداری و ایجاد ارتباط مؤثر با ارگان‌ها با در نظر گرفتن تنوع شرایط جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی را از برنامه‌های مهم حوزه آموزش و پرورش استثنایی دانست.
اهداف دوره‌های آموزشی
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: این دوره‌ها با هدف به‌روزآوری اطلاعات و مهارت‌های معلمان برگزار می‌شود تا بتوانند با استفاده از روش‌های نوین، کیفیت آموزش را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه افزایش دهند.
وی افزود: دوره‌ها علاوه بر توانمندسازی، به ایجاد هم‌افزایی، تبادل تجربیات تخصصی، هم‌آموزی و بهره‌گیری بهینه از اطلاعات علمی و تجربی کمک می‌کند.
اقبال خانی با تأکید بر اهمیت جایگاه معلمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: معلمان بدون زنگ تفریح تجسم ایثار و تلاش خالصانه در مسیر آموزش و پرورش هستند و بدون حمایت و توانمندسازی آنان، دستیابی به اهداف آموزشی با چالش جدی روبه‌رو خواهد شد.
حسین مظفری، مدیر توانبخشی و کبری سلطانی خدیو، رئیس گروه توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مدرسین این دوره تخصصی بودند.

لینک کوتاه : https://khalijpress.ir/?p=475622

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.