تاریخ : شنبه, 20 اردیبهشت , 1404 Saturday, 10 May , 2025
3

رسانه‌ها در تقویت مشارکت اجتماعی توانایی زیادی دارند

  • کد خبر : 4692
  • 28 مرداد 1399 - 14:29
رسانه‌ها در تقویت مشارکت اجتماعی توانایی زیادی دارند

گلاویژ فتاحی عصر دوشنبه در نشست پنجره اجتماعی مشارکت اجتماعی اظهار داشت: همه افراد در جامعه علاقه‌مند به مشارکت اجتماعی نیستند بنابراین در مباحث اجتماعی اگر افرادی دغدغه‌مند نداشته باشیم نمی‌توانیم شاهد رشد مشارکت در این بخش باشیم وی افزود:‌ وقتی از مشارکت صحبت می‌شود توسعه محلی و استفاده از ظرفیت جوانان مدنظر است و […]

گلاویژ فتاحی عصر دوشنبه در نشست پنجره اجتماعی مشارکت اجتماعی اظهار داشت: همه افراد در جامعه علاقه‌مند به مشارکت اجتماعی نیستند بنابراین در مباحث اجتماعی اگر افرادی دغدغه‌مند نداشته باشیم نمی‌توانیم شاهد رشد مشارکت در این بخش باشیم
وی افزود:‌ وقتی از مشارکت صحبت می‌شود توسعه محلی و استفاده از ظرفیت جوانان مدنظر است و این جدا از تصمیم‌گیری‌های کلان کشور است.
فتاحی با اشاره به اینکه راه‌اندازی خانه جوان ظرفیتی برای استفاده سازمان‌های مردم نهاد در راستای مشارکت اجتماعی است، یادآور شد:‌ به پنجره جمعیتی مشارکت اجتماعی باید با نگاه ویژه‌ای پرداخت چرا که می‌تواند نفش مهمی در توسعه کشور داشته باشد.

«پنجره جمعیتی به شرایط و موقعیتی در یک کشور گفته می‌شود که شاهد رشد بالای جمعیتی است و با جمعیت جوانی روبرو است»
پژوهشگر حوزه جمعیت شناسی هم در این نشست گفت:‌ مهمترین سرمایه هر کشور جمعیت است و در میان این جمعیت مهمترین بخش آن جوانان هستند.
خالد حدودی با بیان اینکه هیچ برنامه ریزی در کشور بدون در نظر گرفتن جمعیت، ترکیب و کیفیت آن امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: جمعیت ایران تغییرات سریع کم سابقه‌ای داشته و در آینده (حدودر سال‌های ۱۴۳۰) رشد آن در کشور منفی می‌شود.
وی یادآور شد: از سال ۸۵ وارد پنجره جمعیتی شده‌ایم که طول این دوره در هر کشوری ۴۰ سال خواهد بود بنابراین زمان زیادی برای بهره‌مندی از این جمعیت وجود ندارد و تنها فرصتی ۲۵ ساله داریم.
حدودی تاکید کرد: اگر برای جمعیت جوان برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم با پیشرفت روبرو می‌شویم در غیر این صورت این جمعیت می‌تواند تهدیدی برای جامعه باشد.
رییس گروه مشارکت‌های اجتماعی جوانان هم در این نشست گفت: خانه جوان محلی است که جوانان بویژه در قالب سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند برای تحقق اهداف خود فعالیت کنند.
میلاد فیضی افزود: باشگاه پیشگامان، باشگاه مدیران و باشگاه سمن‌های جوان در خانه جوانان فعالیت می‌کنند و از ظرفیت خانه برای برگزاری جلسات سمن‌ها، کارگاه‌های آموزشی، اوقات فراغت و تبادل تجربیات نیز بهره می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://khalijpress.ir/?p=4692
  • ارسال توسط :
  • 36 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رسانه‌ها در تقویت مشارکت اجتماعی توانایی زیادی دارند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.