به گزارش پایگاه خبری خلیج پرس و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، خلیل رنجبر از ارجاع دو هزار و ۳۷۳ نوآموز به مرحله تخصصی سنجش خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۱۰ نفر ارجاع هوش، ۲۰۶ نفر ارجاع شنوایی، ۵۰۸ نفر ارجاع بینایی، ۳۴ نفر ارجاع جسمی حرکتی و ۱۵ نفر ارجاع اُتیسم بودند که جهت ارزیابی دقیق به پایگاه و کلینک های تخصصی با هدف تعیین جایگاه صحیح آموزشی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه از این تعداد ارجاعات هوش ۶۷۵ نفر نوآموز دیرآموز تشخیص داده شدند، افزود: ۳۵ نفر نوآموز نیز در این مرحله آموزش پذیر شناسایی و به مدارس با نیازهای ویژه جهت ادامه تحصیل معرفی شدند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: از ارجاعات شنوایی هشت نفر دارای شنوایی یک طرفه بودند و شش نفر نیز نیاز به سمعک و معلم رابط داشته و جهت ادامه تحصیل به مدارس عادی معرفی شدند.
رنجبر با اشاره به اینکه از ارجاعات بینایی ۱۸۱ نفر نیاز به عینک و ۵۱ نفر تحت درمان آمبلیوپی تشخیص داده شدند، یادآور شد: ۱۲ نفر نیاز به درمان دارویی – جراحی و دو نفر نیز نیاز به کتاب درشت خط و معلم رابط در مدارس عادی داشته و یک نفر نیز به مدارس با نیازهای ویژه جهت ادامه تحصیل معرفی شد.
وی بیان کرد: برنامه سنجش شامل دو مرحله ارزیابی اولیه و تخصصی است که در مرحله اولیه نوآموز به پایگاه سنجش مراجعه و از لحاظ وضعیت جسمانی و آمادگی تحصیلی توسط آزمایندگان ارزیابی شده و در صورت نداشتن مشکل به مدارس عادی معرفی میشوند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: نوآموزانی که در مرحله اولیه بر اساس ملاکها و استانداردهای موجود، مشکوک به داشتن مشکل تشخیص داده میشوند در مرحله تخصصی توسط کارشناسان مربوط با تجهیزات کامل مورد ارزیابی قرار میگیرند.
سنجش سلامت ۱۱ هزار نوآموز/۲۳۷۳ نوآموز به مرحله تخصصی ارجاع شدند
به گزارش پایگاه خبری خلیج پرس و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، خلیل رنجبر از ارجاع دو هزار و ۳۷۳ نوآموز به مرحله تخصصی سنجش خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۱۰ نفر ارجاع هوش، ۲۰۶ نفر ارجاع شنوایی، ۵۰۸ نفر ارجاع بینایی، ۳۴ […]
- ارسال توسط : احسان فدائی
- 26 بازدید
- دیدگاهها برای سنجش سلامت ۱۱ هزار نوآموز/۲۳۷۳ نوآموز به مرحله تخصصی ارجاع شدند بسته هستند